Masina hibrid nu este pe diesel, consuma putin si se presupune ca este super-fiabila. Cam astea sunt in linii mari principalele caracteristici ale acestui gen de masina, caracteristici care o claseaza, cel putin pe hartie in topul alegerii ideale! In aceasta perioada de criza, cand preturilor la combustibilului sunt in crestere si in care guvernul cauta prin diferite mijloace sa ii faca pe oameni sa isi inlocuiasca masina veche cu una mai noua, mai putin poluanta , tot mai multi soferi se intreaba cu ce ar trebui sa isi inlocuiasca vechea masina?

Masina hibrida „clasica”, numita si „hibrid complet”, este cea mai populara dintre cele mai ecologice masini. Evident, sunt extrem de des intalnite pe drum: adesea modelele Toyota. In 1997, producatorul japonez a lansat Toyota Prius, prima masina hibrid de pe piata, acest fiind pasul spre o inovatie care marcheaza debutul unui automobil de consum mai curat. De asemenea, democratizeaza ideea ca o alta energie decat petrolul poate alimenta masinile.

Masina hibrid – detalii interesante

Exista doua motoare la bordul vehiculelor hibrid conventionale: un motor principal de caldura si un motor electric secundar. Motorul pe benzina este cel care conduce rotile in marea majoritate a cazurilor, acesta fiind sustinut de un motor electric care face posibila deplasarea vehiculului la o viteza mult mai mica si asistarea acceleratiilor la viteza mai mare.

Astfel, o masina hibrida clasica are un consum foarte mic. Intr-un blocaj de trafic, intr-o „zona cu limita de 30 km/h” sau manevrand intr-o parcare, spre exemplu, motorul termic nu mai este alimentat cu combustibil, ci conduce rotile datorita motorului electric integrat. O baterie de capacitate mica plasata sub podea, sub scaunul din spate sau intr-o parte a portbagajului, furnizeaza energia electrica necesara functionarii sale. Se reincarca in timpul fazelor de franare si deceleratie folosind inertia vehiculului. Motorul electric functioneaza apoi ca un generator: prin rotirea in vid, produce energie electrica care este astfel stocata.

In concluzie, avantajele achizitionarii unui astfel de model sunt:

  • Consumul redus de combustibil (in jur de 5L / 100 km pentru un Yaris Hybrid versus 6.5L / 100 pentru un Yaris non-hibrid in ciclul combinat).
  • Utilizarea energiei cinetice a franarii si decelerarii, care este irosita in cazul vehiculelor termice 100%.
  • Un plus de confort in cazul conducerii in oras cu viteza mica (silentiozitatea, fluiditatea propulsiei, usurinta manevrelor).
  • Nu trebuie reincarcat la prize.