Inspectia tehnica periodica trebuie efectuata de catre conducatorii auto din capitala intr-una din statiile ITP in Bucuresti pentru a se asigura ca nu incalca legea, in primul rand, si ca nu isi pun in pericol viata lor, a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic. Inspectia tehnica periodica poate fi programata in cadrul statiei cu adresa online pe site-ul AlfaITP.ro. Pentru ca soferii sa se asigure ca vor trece cu brio ITP-ul si nu vor fi respinsi, trebuie sa se asigure ca au folosit numai piese auto de cea mai buna calitate si ca masina este pusa la punct din toate punctele de vedere.
Controlul masinii inainte de prezentarea la statia de ITP in Bucuresti Alfa Motors
Inspectia tehnica periodica se efectueaza in cazul autoturismelor o data la doi ani. Inainte ca proprietarii masinii sa se prezinte in statia ITP din Militari este important ca acestia sa verifice pe rand luminile de pe masina, faza lunga, scurta, semnalizare, proiectoarele, becurile de inmatriculare, lumina de la marsalier, iar lista poate continua, precum si functionarea avertizarilor sonore, precum claxon, alarma, senzorul de parcare. Nefunctionarea unui simplu bec poate duce la picarea ITP-ului.
De asemenea, este foarte important ca proprietarii masinilor sa verifice si sistemul de directie. Pentru acest lucru, este necesar ca in afara localitatii, la o viteza mai mare de 60 de kilometri pe ora, soferul sa ia usor mainile de pe volan si sa vada daca autoturismul isi pastreaza directia de deplasare. Este necesar si controlul franelor, verificabil de catre conducatorul auto, iar in cazul in care nivelul lichidului de frana este scazut, trebuie completat conform indicatiilor din cartea masinii.
ITP in Bucuresti | ITP din Militari | AlfaITP.ro
Controlul functionarii centurilor de siguranta este la fel de important, iar acesta poate fi efectuat prin tragerea brusca, cu putere de centura de siguranta, iar daca aceasta se blocheaza, sunt perfect functionale. Controlul functionarii motorului si a poluarii corespunde testului de noxe din statia ITP. Acest control este necesar, iar conducatorul auto trebuie sa inlocuiasca filtrele de aer la timp si sa se asigure de functionarea corespunzatoare a catalizatorului.
In alta ordine de idei, este important si controlul aspectului exterior, interior si a lotului de bord. Este recomandat ca inainte de a merge cu masina la o statie ITP, sa se verifice nivelul fluidelor, a lichidului antigel, a lichidului pentru parbriz, a servofranei si servodirectiei, a rotii de rezerva care trebuie sa fie umflata in moc corespunzator si prezenta echipamentelor obligatorii precum cricul, cheile de interventie si trusa medicala omologata.